Witte bonen met tomatensaus op ontbijt granen – nieuw Engels ontbijt?

Het ging werkelijk viraal toen het Engelse merk Weetabix hier een plaatje van plaatste op twitter. 

Vele reacties op allerlei kanalen, want dat is toch werkelijk niet te vreten? Of was dit een publiciteitsstunt? Zoals zichtbaar op mijn Google search afbeeldingen:

Werkelijk iedereen reageerde die het plaatje zag in het Verenigd Koninkrijk.

Het haalde zelfs het nieuws.

Het spreekt wel tot onze smaakpapillen, want we weten veelal hoe ontbijt granen met melk smaken en hoe bonen met eitjes en worstjes – een Engels ontbijt smaken.

De smaakcombinatie is….  dat mag je zelf invullen.

Deed Weetabix mogelijk een test op marketing gebied?  Deze vraag stelden marketing experts op Clubhouse.

Ik luisterde mee. Want reclame maken om aandacht te vragen voor je product of dienst moeten alle ondernemers.

Anders tel je niet mee. Je moet zichtbaar zijn voor anderen om te weten dat je bestaat. Anders zal er geen verkoop plaatsvinden.

Misleid

Het bijzondere was dat de aandacht die Weetabix Breakfast cereal in Engeland wel groots was,  maar de verkoopcijfers echter NIETS deden.

Ook niet de dagen of weken erna. Weetabix werd niet beter of minder verkocht.

Weetabix heeft mogelijk de plank misgeslagen met dit twitter bericht. Wat leren we hier uit?

De stelling: Aandacht beïnvloed de verkoop of dit nu positief of negatief is., is blijkbaar niet waar.

Ik ben zelfs van mening dat je sneller kwaad dan goed kan doen met berichten op social media.

In de uitvaartbranche is reclame maken niet eenvoudig. Want je kunt er mensen mee kwetsen.

PAS OP

Ik ben van mening dat je als afscheidsfotograaf er geen goed aan doet om foto’s te plaatsen van wat je zojuist (gisteren, afgelopen week) hebt meegemaakt of gefotografeerd.

Ook niet wanneer je toestemming hebt van de nabestaanden.

Het ligt wat mij betreft gewoon te gevoelig.

Het wekt geen vertrouwen bij toekomstige klanten.

Het plaatsen van foto’s is een precair iets. Hoe ik dat inzet leer ik mijn cursisten in de opleiding “Bekwaam Afscheidsfotograaf”.

Reclame maken, verkopen ofwel marketing is niet gemakkelijk.

Social media & sales

Voor vele ondernemers is het een kunst om te weten hoe ze marketing juist inzetten.

Ik verleg graag de aandacht naar iemand die al jaren succes boekt met kennis delen over verdriet en verlies: Manu Keirse.

De autoriteit op dit gebied in Nederland en België.

Of hij veel aan reclame doet?

Niet in het bijzonder.

Manu schreef talloze bestsellers over hulp bij verlies en verdriet en daarnaast is hij een bevlogen verhalen verteller.

Een lezing bijwonen met hem vergeet je niet meer. Er is een X-factor.

Ik ben verheugd te melden dat hij zich heeft verbonden aan de opleiding “Bekwaam Afscheidsfotograaf” als examniator en aan het Keurmerk Afscheidsfotograaf als toetser.  (Zie hier)

Mijn missie om een emotioneel gezondere wereld te creëren, maakt dat ik mijn uiterste best doe om mensen op te leiden die juist weten te handelen in precaire situaties.

Het maken van mooie foto’s is namelijk niet zo moeilijk voor een goede fotograaf.

Het juist omgaan met mensen die te maken hebben met verdriet en verlies wel.

Als er een persoon met stip aangewezen mag worden om te checken of de afscheidsfotografen de juiste kennis hebben verworven, dan is het rouwdeskundige Manu Keirse.

Ik hoor graag jouw reactie op dit nieuws onder dit blog.

Fijne dag.

Boukje Canaan

 

P.S. Er zijn nog plekjes vrij in de opleidingsgroep voor januari 2022

Meld je voor een intake- of kenningsmakingsgesprek, beantwoord deze mail of gebruik een van onderstaande nrs.

Mijn nummer: +31 6-270 28 281

Ilja Verstraten: +31 6 40 28 98 25