Het is Moederdag vandaag. Moeders mogen verwent worden.
Ik kreeg heerlijk geurende olie van mijn dochter, een yoga sessie met de twee andere kinderen en een heerlijk verwenontbijt met z’n zessen.
Het viel mij op dat ik deze keer niet ben lastig gevallen met allerlei reclame rond Moederdagcadeaus in de afgelopen week.
Wat een enorm gemiste kans uiteraard voor al die bedrijven die denken dat mensen in de Corona-crisis toch niets willen vieren of geen geld uitgeven.
Dat is geheel niet waar uiteraard! Het is juist de tijd om aan je klanten aandacht te geven, want ze vervelen zich mogelijk nu er zoveel niet kan of mag.
Chanel is wat mij betreft de grote uitzondering die met kindertekeningen op een ludieke manier aandacht trok.
Kinderen van medewerkers bij het bedrijf tekenden de iconische Chanelfles. Dat bracht ze op het idee om dit in te zetten voor Moederdag.
Welke moeder wil er nu geen parfum of eau de toilette voor Moederdag?
En als moeder heb ik van mijn kinderen (toen ze klein waren) op Moederdag tekeningen met versjes mogen ontvangen. Heel herkenbaar dus.
Uniek of Ludiek
Ludiek zijn is mogelijk wanneer je begrijpt wat jouw klanten beweegt.
Herkenbaar zijn voor wie bij je kopen en dat doorzetten op een manier die aanspreekt op een unieke manier werkt fantastisch.
Zonder verkoperig over te komen, maar door iets aan te bieden wat aanspreekt.
Ik vertel aan mijn volgers daar meer over op donderdag 14 mei om 10 uur in een online seminar op zoom.
Zou je daar ook meer over willen horen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst waar ik tips geef voor leiders, ondernemers en fotografen die meer willen verkopen.
Enkel lezers van deze mails krijgen toegang tot het seminar. Ik noteer nergens anders de link.
Grijp je kans om meer te leren over klantbetrokkenheid en hoe je een bestaande klant weer opnieuw kunt verblijden hier >
Fijne Moederdag!
Boukje Canaan