Niet weggooien!

Nee, dat ga je toch niet weggooien!?!, riep ik gisteren tegen mijn man toen hij met spullen kwam voor de tweedehandswinkel.

Hij is geabonneerd op een blog over minimalisme en leest ieder bericht dat zij uitsturen.

Verslaafd is hij eraan geraakt.

Mij maakt het nerveus, want ik mis steeds meer dingen in ons huis.

Minimalisme

Wat hij leerde is dat je je afvraagt of je het een plek moet geven in je huis of niet en dat kun je checken:

  • wanneer iets een ware functie heeft,
  • wanneer het een esthetische toevoeging geeft (mooi, aankleding, sfeerverhogend),
  • wanneer iets een emotionele waarde heeft (van vroeger, cadeau van speciaal persoon, gemaakt door de kinderen, enz.)

Bij deze regels mag je het behouden. Wanneer je langer dan een jaar er niet naar omgekeken hebt, zou je het moeten wegdoen. Oei, soms heeft iets waarde, maar heb ik het toch echt op zolder staan… en pas na jaren wil ik er opeens iets mee.

De waarde die ik hang aan zaken is anders dan die van hem uiteraard. Maar gelukkig blijft hij veelal af van andermans spullen, hij verplaatst deze enkel.

We zijn dus nogal eens iets kwijt en vragen dan zonder aarzeling aan Jeff waar hij het gelaten heeft. Er vanuit gaande dat hij schuldig is aan het verwijderen van dat wat we zoeken.

Hij laat ons eigenlijk nadenken over het feit of iets echt wel nodig is…

Hmm… misschien hoef ik het ook niet meer. Wat wil ik er werkelijk nog mee? Doet het er toe? Ga ik het missen? Beter dat ik het opruim?

We hebben over het algemeen te veel spullen. We leven in een consumptie maatschappij.

We worden nu gedurende de corona-crisis ook bewuster van wat onze dagelijkse gang van zaken was en nu opeens is. Veel kan niet meer. Veel winkels zijn gesloten. Alles wat plezier en luxe brengt is gesloten: uit eten gaat niet, sporten, sauna bezoek, naar de film, concert, musea, enz. het gaat allemaal niet.

Hoe vervelend we dat vinden! Vreselijk.

Ik heb gisteren een vreselijk aanbod gedaan. En dan noemde ik het nog hulp ook!

Ik heb tijdens de online-zoom-sessie die gaat over klant-aantrekkelijke-website aangegeven dat ik ondernemers wil helpen door feedback te geven op hun website.

Maar ik besef nu dat dit gaat over dingen weggooien, verplaatsen, verwijderen, veranderen. Allemaal vreselijk!

Iets waar je hard aan gewerkt hebt en waar je tijd en moeite in hebt gestoken, geld geïnvesteerd. Daar wil je zomaar niet aan morrelen, toch?

Maar wat als je website geen conversie maakt? Je krijgt wel bezoekers, maar deze worden geen klant bij je.

Niet voldoende betalende klanten

Dan heb je toch een probleem.

Daarom gaf ik een online masterclass over de Gezondste Klantaantrekkelijke Website. Speciaal voor mensen die in mijn dagelijkse mailinglijst zitten waar ik ook aanbiedingen doe.

Ik gaf ze het aanbod van hulp over hoe ze iets kunnen toepassen en veranderen, zodat ze wel klanten kunnen aantrekken die werkelijk met ze willen werken.

Als starter heb je al veel aan alle tips die ik gaf in deze online training.

Van deze online training is een opname gemaakt. Deze heb ik (nog) niet weggegooid.

Bekijk de opname terug van de online-zoom-sessie van 9 april 2020 op deze pagina>>>

Opname >

Wil je ook op de hoogte blijven en mijn dagelijkse tips, ervaringen en politiek incorrecte mails ontvangen waarin ik soms een aanbod doe?

Schrijf je dan in op: www.afscheidsfotograaf.nl/aanmelden

Of ben je nu heeeeeel heel benieuwd welk aanbod ik deed om te helpen? Ga dan gelijk naar de pagina voor online-hulp-sessies >>

Fijne dag!!

Boukje Canaan